Thursday 29 March 2012

Relationship.

Relationship. Semua orang nak kan relationship. Yang pasti, lelaki inginkan perempuan dan perempuan inginkan lelaki (tak ada modal). Okay, pada pendapat aku, Relationship adalah tidak salah jika awak-awak semua tahu jaga adab dan maruah sebagai orang Islam terutamanya. Itu yang paling penting.
Seterusnya, jika awak-awak semua inginkan Relationship, cuba tanya diri sendiri soalan berikut :-

1. Apa tujuan aku nak ada Relationship?
2. Bersediakah aku menjaga si dia dengan baik?
3. Bersediakah aku menyanyangi si dia?
4. Bolehkah aku menjanjikan ikatan yang halal dengan dia?

Nowadays, tidak semua orang berfikir begitu. Ada antara mereka ni, jenis yang baru lepas break tak sampai seminggu, dah ada pengganti. Itu adalah DESPERADO. And sometimes, aku sendiri tak faham kenapa mereka ini terlalu inginkan Relationship. Adakah mereka ini tidak cukup kasih sayang? Ataupun adakah mereka ini inginkan perhatian dari ramai pihak aka attention seeker? Ataupun, adakah mereka ini players? ATAUPUN, MEREKA INI HORNY (SOALAN CEPUMAS LEVEL 456788976597590)? Entahlah, aku pun tak tahu. And aku nasihatkan mereka yang inginkan Relationship, pilihlah pasangan yang sesuai dengan awak, sedap mata memandang, baik, bersedia menyayanginya, dan jika dipanjangkan umur, kahwinilah dia. Terutamanya kepada lelaki, jangan kecewakan hati perempuan, kerana hati mereka ini sangat lembut macam cotton candy. Seganas-ganas mana perempuan itu, bila kena tinggalkan dengan kekasih, sayu hatinya, menangis juga beliau. Sayangilah perempuan kerana mereka adalah manusia yang lemah, dan mereka ingin diri mereka disayangi. Good luck!

*Maaf jika post ini menyinggung perasaan sesetengah readers. Cheers!

No comments:

Post a Comment